top of page

ALTAY EROL VE MİMARLIKTA 50. YILIM

19 Aralık 2019. Doğum günüm. Akşam ailemle bir mekânda yemek yiyoruz. Telefonum çalıyor.


‘Arif, ben Altay Erol’ diyor karşıki ses. Üniversitede Proje hocam Altay Bey.. Ama ihtimal vermiyorum. 50 yıldan fazla zaman geçmiş. O tarihe kadar neredeyse hiç görüşmemişiz.. Bilmezden gelip ‘Alpay mı?’ diyorum. ‘Hayır. Altay Erol. Hatırlamadın mı?’ deyince O olduğuna inanıyorum. ‘Hocam, nasıl hatırlamam?. Ama inanamıyorum. Siz beni nasıl hatırladınız? Nereden buldunuz?’ diyorum. ‘Seni Facebook’ta gördüm. Tipin değişmemiş. O muzip gülüşün aynı.’ Cevabını veriyor.

Altay Erol


Elli küsur yıl önceki öğretmenim doğum günümde arıyor ve beni kutluyor. Müthiş mutlu oluyorum.


Altay Beyle daha sonra zaman zaman telefonla görüşmeye devam ettik. Uzun uzun sohbet ederdik.


2020 yılına girmiştik. Yeni yıl sohbeti yapıyorduk. Laf arasında 2020’nin meslekte 50. Yılım olduğunu söyledim. Mimarlar Odası 30 yıldan sonra her 10 yılda bir etkinlik düzenleyerek plaket verir. İsteyen istediği kişiden sahnede plaketini alabilir.


Altay Bey, ‘Senin 50. Yıl Plaketini ben vereceğim’ demez mi? ‘Hocam, harika. Benim için büyük onur.’ Diyorum. ‘Tabii yaşarsam.’ Diye ekliyor. Tuhaf oluyorum. ‘Aman Hocam, ne ilgisi var? Nereden çıkardınız?’ diyerek konuyu kapatıyorum. Altay Bey 91 yaşındaydı. Ama müthiş enerjisiyle kendini çok daha genç hissettirirdi.


Yine arada konuşmalarımız oluyordu. Her defasında anımsatıyorum bu sözünü. Bir süre sonra Korona hastalığı çıkıyor. Her çeşit toplantı iptal ediliyor. Dolayısıyla bizim Plaket Töreni de…


19 Aralık 2021. Bir yıl sonraki doğum günüm. Bilgisayarımı açtığımda öğreniyorum ki Altay Erol hocamı kaybetmişiz.

50. Yıl Plaketim


50. Yıl Plaketimi Mimarlar Odasına gidip elden teslim aldım. Arabama bindim. Uzun uzun Altay Erol hocamı andım.


2019 yılındaki doğum günümde yıllar öncesindeki öğretmenim arıyor. Daha sonra bana plaket vermenin sözünü veriyor. Pandemi çıkıyor. Törenler iptal ediliyor. 1yıl sonraki doğum günümde Onun vefat haberini alıyorum.


Yaşamımızda ilginç tesadüfler vardır.


50. Yıl plaketimi Altay Erol hocamdan bir anı olarak saklayacağım.


ARİF ATILGAN arifatilganKENT ve İNSAN OCAK 2021






bottom of page