top of page

BABALAR GÜNÜ

2022 yılındayız. Babalar Günü… TV’de Babam ve Oğlum filmi oynuyor. Kaç kere izlerseniz izleyin ağlatır bu film insanı. Babasını kaybeden küçük bir çocuğun duygusunu anlatıyor.


Babamı yetişkin bir adam olduğumda kaybetmiştim. Gençken hele bu filmdeki gibi küçük bir çocukken kaybetseydim dayanamazdım diye düşünürüm hep. Ancak yine de şunu söylemek isterim… Babam arada aklıma gelir ve çok fena olurum.


Sabah parkta yürüyüş yaptım. Sonra bakkaldan gazete aldım ve parkın kapısının karşısındaki kahveden çay almaya girdim. O saatlerde çay içip gazetelere göz gezdirmek keyifli oluyor... Kendimle baş başa kalıyorum... İyi geliyor bana.


Kahvehane klasik erkek kahvesi. Biri yeni giriyor içeri ve içeridekilerle gır gır geçiyor. ‘Hadi bakalım babalar, Babalar Gününüz Kutlu olsun’. Bir iki kişi ona bakıp gülüyor. Gerisi aldırmıyor bile.


Gazetelere bakıyorum. Babalar Günü yazılarında babayı anneyle karşılaştırmışlar. Yani bize ait günde bile bize biz muamelesi yapamamışlar. Zaten genellikle babalar da yazmamış Babalar Günü yazılarını... TV’de Babalar Günüyle ilgili reklamlar da hissettirmiyor bu günü. Alış veriş için yapılsın diye alet edilmiş babalar.


Bize sorsalar hâlbuki…


Biz Babalar Günü istiyor muyuz? Konuyu gırgıra almışız.. En önemlisi bizler babalık yaparken Babalar Günü aklımıza bile gelmiyor…


Ailenin yaşam sorumluluğunu taşıyoruz. Taşımak zorundayız… Şikâyetçi filan değiliz. Üstelik aile için yaptığımız her şeyi başka bir aile ferdi sahiplenir genellikle. Vız gelir bizlere. İşimize bakarız. Bakmalıyız çünkü. Boşlayamayız ki… Çünkü babayız biz… Aileyi bir binaya benzetirsek eğer… Baba kolondur, kiriştir, duvardır. Olmazsa bina ayakta duramaz.


Çocuklarla yemek yedik yine. Oğlum, gelinim ve torunum. Ve tabii eşim… Onların büyüdüğünü görürken kendimizi hiç değişmeden duruyoruz sanıyoruz.


Geçtiğimiz yıllarda bir araştırma yazısı okumuştum. Babalar Günü alışverişi Anneler Günü alışverişinden fazla oluyormuş. ‘Niye ille de mukayese ederler ki’ demiştim kendi kendime.


Tüm babaların Babalar Günü kutlu olsun.


ARİF ATILGAN 2022 HAZİRAN www.arifatilgan.com



bottom of page