top of page

KİŞİSEL BİR YAZI

İş hayatına başlamış, 30’lu yaşlara gelmiştim. İyi kazanıyordum. Hiçbir sıkıntım yoktu. Ama kendimi sıkıntılı hissediyordum. Bir gün Moda Burnu’na arabamı çektim, camı açtım ve Kalamış Koyunu seyretmeye başladım. Düşündüm.


Beynim ticari programlanmıştı. İş ile ilgili-ilgisiz her kişiyle her sohbette alış-veriş düşünüyordum. Hesap-kitap-kazanç… Yorucuydu. Duygusuzdu. Bir insanın ticari düşünmeden davrandığı zamanlar veya kişiler olmalıydı. Sonunda bir karara vardım.


Ailem, bazı akrabalarım ve bazı arkadaşlarımdan oluşan 10-15 kişi belirledim. Onlara karşı her durumda saf olmayı kararlaştırdım. Hesap-kitap yapmayacaktım. Nitekim karşılıksız yardım yaptım. Borç verdiğimde ‘O verebileceği zaman versin’ dedim.


Bu kararı almamdan bir süre sonra babaannemi kaybetmiştim. Babam ve amcamlar miras paylaşıyorlardı. Tatsızdır o işler. Babam ‘Benim çocuklarım okudu. Kendilerini kurtardılar.’ Diyerek her birine kendinden fedakârlık yaptı. Hakkına düşenden az aldı. Ancak diğerleri hiçbir zaman ‘Allah razı olsun Ağbimizden’ demedi. Aksine her biri, babamın diğer kardeşlere kendisine verdiğinden daha çok verdiğini düşündü. Laf geldiğinde de söyledi.

Biraz huylandım. ‘Ben de kimseyi mutlu edemezsem’ dedim içimden. Sonra boş verdim.


40 yıl civarı serbest çalıştım. Üstelik en uyanıkların olduğu piyasalarda. Mimarlık, inşaat, inşaat malzemesi ticareti. Hiç çarpılmadım. Buna karşın yakınlarıma bilerek hep verdim. Para, akıl, hizmet, mal…


Yanlış yapmışım. Kimsenin bana müteşekkir olmasını beklemiyordum. Bekleyerek yapılmaz böyle şeyler. Ama belli ki bir süre sonra enayi olmuşum. Özellikle aile çevremde. Vermek benim görevim olarak kabul edilmiş. Hak olmuş. Normal sayılmış. Vermezsem anormal bir durum olmuş hep. Kimse benim için kendi içinden ‘İyi ki var’ dememiş.


Bu bir dert yanma yazısı. Yanlış anlaşılmasın. Yakın arkadaşlarım bilir. 3 lira 5 lira değildir bahsettiğim. Hesaba vurulursa servettir…


Herkese tavsiye eder miyim? Bilmiyorum.


Pişman mıyım? Asla. Dedim ya… Derdimi paylaşıyorum.


Bundan sonra hesaplı olacağım ama. Yine vereceğim. Veriyorum da. Eskisi gibi olmayacak sadece.


ARİF ATILGAN 2023 TEMMUZ




bottom of page