top of page

MELİH ZİYA SEZER’İ KAYBETTİK

Melih Bey, Kadıköy’ün en eski eczacısıydı. Yeni Moda Eczanesi de en eski eczanesi. Kendisiyle fiziki tanışmam 2019 yılındadır ama ben Onu önceden de tanıyordum.


2019 yılı… O beni aramış kitaplarımı imzalatmak istediğini söylemişti. Olacak şey mi? Uçtum gittim. Melih Bey ile tanışacaktım.



Eczanesinde oturduk. Saatlerce sohbet ettik. Çok hoşlanmıştım bu durumdan. Onunla ve eczanesiyle ilgili yazılarımı alttaki LİNK’lerde okuyabilirsiniz.


Tanıştığımız günden itibaren her bayram, yılbaşı gibi özel günlerde sabah erkenden beni arar ve kutlama yapardı. Çok utanırdım. ‘Melih Bey lütfen biraz sabırlı olun Ben Sizi Sizden önce arayayım’ derdim. Çünkü: Ben, kahvaltı sonrası bu işleri yapardım.


Pandemi sırasında insanlarla pek görüşmüyordum. Onunla da… Ortalık biraz rahatlayınca başta Melih Bey olmak üzere görüşemediklerimi ziyaret etmeyi planlıyordum.


Geçtiğimiz Şeker Bayramında sabah erkenden aramadı. Rahatsız olduğunu, dükkânı kapattığını, artık evde yaşadığını duymuştum… Telefon ederek hem bayramını kutlayacağım, hem hatırını soracağım, hem de ‘Bu sefer Sizi Sizden önce aradım Melih Bey’ diyecektim. Ama telefona kimse çıkmadı. Anladım ki rahatsızlığı ciddiydi…


Aralarda yine aradım. Ama telefonda hep sessizlik vardı.


Bugün acı haberi aldım. Çok üzüldüm. Melih Ziya Sezer Kadıköy’e ait bir özellikti.


Biz otururken, içeriyi gezmek için izin alan gençler olurdu. O eczaneyi Kadıköy Belediyesi satın alıp müze haline getirmelidir.


Allah Rahmet eylesin.


Sayın Melih Ziya Sezer’i Kadıköy unutmayacaktır.


ARİF ATILGAN www.arifatilgan.com HAZİRAN 2022



Not: Alttaki LİNK’leden Melih Bey ile ilgili yazılarımı okuyabilirsiniz.


MELİH ZİYA SEZER, KADIKÖY’ÜN E ESKİ ECZACISI

YENİ MODA ECZANESİ

bottom of page