top of page

NADİR KALBİNUR

Arkadaşım Nadir Kalbinur gerçek Eski Yeldeğirmenlilerdendir. Kendisi kadar Annesi de bugün Yeldeğirmeni’nin eski günleriyle ilgili anılar paylaşabilir. Yani aile olarak semtimizin geçmişini onlardan dinleyebilirsiniz.


Bazı insanlarda çevresini gözlemleme yeteneği fazla olabilmektedir. O insanlar geçmişle ilgili bilgilerin unutulmamasını sağlarlar. Nadir, bu tip insan.. Ondan çok sevdiği semtimizle ilgili yaşanmışlıkları öğrenebilirsiniz.



Onun gibilerin çevrelerine yararlı olmaları için yazmak yeteneği de olmalı diye düşünürüm. Olmadığı zaman muhabbetlerde kalır geçmişle ilgi anlatılanlar. Şükür ki Nadir’de var bu yetenek. O güzel de yazarak bildiklerini aktarabiliyor.


Osmangazi İlkokulu, Kadıköy Ticaret Lisesi okuduğu okullar. Önce matbaacılıkta sonra Otosan’da çalışmış.


Yeldeğirmenli, Fenerbahçeli ve Otosanlı olması en önemli üç özelliğidir. Mütevazılığı bilgelik seviyesine erişmiştir. Büyüklerini saydığı kadar küçüklerini de sever. ‘İyi ki var’ denilen kalitedeki insanlardandır.


Üşenmedi, semtteki herkesi tek tek tanıttı şimdiye kadar. Kendiliğinden üstlendi bu işi.


Kendisini tanıtacak mı diye bekledim. Tanıtmadı. Doğrusu da buydu. Başka birinin bunu yapması gerekirdi. Eminim ki bunu benden bekledi. Ben de biraz zamanı uzatıp demlendirdim Onu.


Altmış yılı aşkın geçmişimiz var birlikte. Böyle bir arkadaşım, dostum olduğu için mutluyum. Ben kıymetini biliyorum.. Hepimiz kıymetini bilelim..


ARİF ATILGAN www.arifatilgan.com ŞUBAT 2021





bottom of page