top of page

SABAHATTİN ÖREN’İ KAYBEDELİ 1 YIL OLDU

2019 yılının Kasım ayı.. Sabahattin Ağbiye yeni çıkan Kadıköy’de Zaman kitabımı armağan etmek istiyorum. Hem de ziyaret etmek tabii.. Kızı Nilgün Ören’i arıyorum. ‘İyi olur. Sevinir.’ Diyor.


Ziyarete gittiğimde evde eşi Hayriye Hanım, çocukları Nilgün ve Ergun, kızkardeşi Süheyla Hanım, Süheyla Hanımın kızı Rezzan Hanım da var. Eski günleri sohbet ediyoruz.


Ayrılacağım zaman hepsiyle tek tek vedalaşıyorum. Sabahattin Ağbiyi sona bırakıyorum. ‘Ağbi’ diyorum. ‘Bu yıl İlkbahar Kahvaltımıza geleceksin değil mi?’. Eski Yeldeğirmenlilerin ilkbahar kahvaltısı mayıs ayında olur. Şimdiden sözünü almak istiyorum. ‘Şu ağrılarım geçsin. Dua et.’ Diyor. ‘Edeceğim.’ Diyerek söz veriyorum. Sarılıyoruz.. Vedalaşıyoruz. Arabama biner binmez Onun için dua ediyorum.


Sabahattin Ören 27 Kasım 2016 Sonbahar Kahvaltımızda


Yaklaşık 3 ay sonra, 2020 yılının 18 Şubatında Onu kaybettiğimiz haberini alıyorum. Çok üzülüyorum.


Ertesi gün Karacaahmet Şakirin Camiindeki cenaze törenine gidiyorum. Âdetimdir, bir cenazeye gittiğimde önce musalla taşının başında Fatiha okur, rahmetliyle içimden bir şeyler konuşurum. Yine aynı şekilde davrandım. Sabahattin Ağbinin başında Fatiha okudum. Kendisiyle konuşurken dua ettiğimi de söyledim.


Aradan 1 ay geçiyor.. Korona isimli bir virüs çıkıyor ve tüm dünyayı esir alıyor. Hastalık bulaşmasın diye insanlar sokağa çıkamıyor. Dolayısıyla Eski Yeldeğirmenlilerin ilkbahar kahvaltısı da sonbahar kahvaltısı da yapılamıyor. Açıkçası ne zaman yapabileceğimiz de belli değil.


Sabahattin Ağbinin cenaze töreni Eski Yeldeğirmenlilerin birlikte olduğu son toplantı olmuştur. Birçok arkadaş oradaydık. Hepimiz çok üzüntülüydük.


Yaşam tuhaf bir şey..


Çeşitli olaylarda çeşitli tesadüfler bulunabiliyor. Mesajlar veriliyor insanlara sanki.


Sabahattin Ağbi aramızdan ayrılırken bizlere, ‘Yarınlarınızı planlayın. Ama yarınların hayaliyle bugününüzü kaçırmayın’ nasihatinde bulunmuş olabilir mi?


1 yıl oldu Sabahattin Ören’i kaybettiğimiz. Tekrar Allah Rahmet Eylesin. Tekrar Başımız Sağolsun.


ARİF ATILGAN www.arifatilgan.com ŞUBAT 2021



Not:

Sabahattin Ören’i tanıtan yazıyı yukarıda bahsettiğim ziyaret sonrası yazmıştım. http://www.arifatilgan.com/sabahattin-oren/




bottom of page