top of page

VEFA SALMAN ZAMANI YALOVA BELEDİYESİ

İstanbul’da Maltepe’de ikamet ediyorum, Kadıköy’de zaman geçiriyorum.. Yalova ili ikinci adresim. Kamu kurumlarından memnun değilim. Yeni değil. Uzun zamandır.


On yıldır Özen Sineması binasını Kadıköy Belediyesine, 5 Nolu Koruma Kuruluna, Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne, İBB’ye şikâyet ediyorum. Sonuç alamıyorum. Onları Kültür Bakanlığına, Çevre ve Şehircilik Bakanlığına, BİMER’E, CİMER’E şikâyet ediyorum. Dilekçem şikâyet konumu gerçekleştiren kurumlara havale ediliyor.


5 Nolu Koruma Kurulundan Haydarpaşa ile ilgili bir kararlarını istiyorum. Cevap bile vermiyorlar.


Koronavirüs yasaklarıyla ilgili genelgedeki bir konuda, Maltepe Belediyesi, İstanbul Valiliği, Maltepe Kaymakamlığı, Maltepe İlçe Sağlık Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığından yazılı görüş istiyorum. Vermiyorlar.


Yalova’da Kültür Müdürlüğü’ne Sanat Merkezimizi müze yapmak için başvuruyoruz. Yetkili kişi Yalova’da böyle bir şey olmadığını, kendilerine gönderilen bütçeyi her yıl geri gönderdiklerini söylüyor. Umutlanıyoruz. Ama bizi Bursa’ya havale ediyor. Oradan da yerine getiremeyeceğimiz şartlar isteniyor.


Bazılarının telefonu dakikalarca açılmıyor. İçişleri Bakanlığı, İDO gibi.. Örnekleri çoğaltabilirim. Burada kesiyorum.


Özet olarak hiçbir kamu kurumundan dert çözecek yaklaşım bulamıyorum. İktidar veya muhalefet partilerine ait olmaları fark etmiyor. Genel olarak yaklaşımları, onlardan talep ettiğim şeyin hangi kanuna göre olamayacağının açıklanması şeklinde..


Bir tanesi hariç.. Vefa Salman zamanındaki Yalova Belediyesi.. Konu ne olursa olsun.. Ne zaman telefon etsem.. Veya gitsem.. En kısa sürede sorunumu gideriyorlardı. Gideremedikleri de oluyordu.. Ama uğraşıyorlardı.. Samimiyetlerini hissediyordum. Vatandaş olarak daha ne bekleyebilirim ki?


Onlara teşekkür ediyorum. Etmezsem olmaz. Bir vatandaş olarak borcumdur..


Diğer yandan.. Başlarına gelenler için çok üzülüyorum. Başkan ve bir grup yetkili görevlerinden alındı.


Yargıya intikal etmiş bir konuya karışmak haddim değildir. Zaten konu hakkında hiçbir bilgim yok. Ben sadece böylesine mütevazı, halkıyla birlikte olan belediyenin başına bu dertler gelmemeliydi diye düşünüyorum.


Umarım aklanırlar. Tekrar görevlerinin başına gelirler.


ARİF ATILGAN arifatilganKENT ve İNSAN MART 2020

bottom of page