top of page

VOLEYBOLCU HALDUN NAFİ BAZLAR

Haldun Nafi Bazlar... Galatasaray Lisesinde okurken iyi bir voleybolcu olduğunu herkese kabul ettirmişti.


Üniversitede ben mimarlıktayken O kimya bölümündeydi. Daha önce yazmıştım. Kimyacıların çoğu Kadıköy’de oturduğu için arkadaşlarım onlar olmuştu doğal olarak. Dolayısıyla Haldun da…


Enine boyuna yapılı, yakışıklı ve de dünya iyisi bir arkadaştı. Ne bulursa içerdi denir ya. İçerdi işte. Galatasaray’ın ve Milli takımın değişmez oyuncusuydu. Bir anımı anlatayım.

1965-66 Galatasaray. Üst sıra (soldan sağa): Mustafa Izkır, Haldun Bazlar, Mustafa Salar. Alt sıra: Yalçın Gördürür, Yavuz Işılay, Nizamettin Hepşenol.


Ben okulun futbol takımında ve de voleybol takımında lisanslıydım. Açık söyleyeyim voleybol sevdiğim bir dal değildir. Sebebi de oyunda devamlılık olmaması. Yani sık sık kesilmesi. Neyse. Haldun’a gelelim.


O gün İTÜ’nün üniversiteler arası ligde maçı varmış. İlgili arkadaşlar takım kurabilmek için oyuncu arıyorlar. Beni buldular ve ‘Aman ortadan kaybolma’ dediler. ‘Tamam, kantindeyim’ dedim. Tam kantine girerken Haldun’u gördüm. ‘Gel oturalım. Maç varmış’ dedim. Aslında hiç niyeti yoktu. İstemeye istemeye oturdu benimle. Her şeye rağmen Ona lisans çıkarılmıştı ama hiçbir maça gitmemişti. Bu yüzden yöneticilerin aklına bile gelmiyordu. Sadece yöneticilerin değil rakip takımların da aklına gelmiyordu. O günkü rakibimiz şampiyonluğa oynuyordu. Tam net anımsamadığım için üniversitenin adını yazmayayım. Bizim arkadaşlar kantinden beni almaya geldiklerinde yanımda Haldun’u görünce hem çok şaşırdılar hem de çok sevindiler. Hatta inanamadılar. Maçın yapılacağı salona doğru yola koyulduk.


Maç için formalar giyilip oyuncular ortaya çıkınca rakip takımdakiler çökmüştü. İyi oyuncuları olan bir takımdı ve sıralamada birinciydiler. Bizim takım ise sonuncuydu. Hatta averaj takımı olarak kabul ediliyordu. Ama o gün bizde Haldun vardı. Haldun, beline kadar ağın üzerine zıplayan ve ağın yarım metre dibine inebilen ender oyunculardandı. Hatta tekti diyebilirim... Yurt dışında da iyi tanınan bir isimdi. O küt indiği zaman parkeleri oynatır salonda topun yere çarpma sesi yankı yapardı. Hele iyi bir pasör iyi top kaldırır, O da gününde ve keyfinde olursa… Değmeyin gitsin. Karşısında takım dayanmaz.


Maç başladı. Bizim takımdakiler topu pasöre havale ediyorlar, O da Haldun’a kaldırıyor, Haldun da her durumda iniyor... Hatta bir süre sonra keyfi de yerine gelmişti. Gümbür gümbür iniyordu. Karşı takım için gerçekten üzülüyordum. Şanssızdılar. Eminim, ‘Nereden çıktı bu adam’ diye dertleniyorlardı. Maç 3-0 bitti. Rakip oyuncular çok üzgündü ama bir efsaneye karşı oynama şansı buldukları için de içlerinden seviniyorlardı bence.


Takımı tamamlamaya çalışırken Haldun’u bulmuştuk. Tek başına bir takımı…

Haldun Nafi Bazlar


Rakip takım o maçtaki mağlubiyet dolayısıyla birinci olamadı. Biz de yani İTÜ de sonuncu olduk. İşin komiği Haldun da başka hiçbir maça gelmedi. Oynamadı. O gün bir rastlantı olmuş ve beni kırmamıştı.


1970 yılında okulu bitirdim.O biraz daha geç bitirdi sanırım. Askerden geldiğimde Altıntepe’ye taşınmıştık. Biz Tevfik Sağlam Caddesi’nde idik. Haldunlar da bir sonraki Bahar Sokağı’nın caddeye bakan köşesinde... Eski Altıntepeliler bilir. Annesi eski Türk Sanat Müziği şarkıcılarından Mualla hanımdı. Bir süre sonra evlerini müteahhitte vermişlerdi. Apartman yapıldı.


Bostancı’da Onun sınıf arkadaşlarıyla yani kimya mühendisi arkadaşlarla ortak kullandığımız bir sandalımız vardı. İskeleye bağlıyorduk. Dolayısıyla Haldun’a sık sık rastlardık. Kıyılar doldurulduğunda Bostancı Plajının olduğu yerde bir meyhane açılmıştı. Orada rastlardık. Bir de Bostancı İskelesine inerken sağdaki binanın altındaki Salih Baba’nın Yerinde… Sonradan adı Güp Güp olmuştu.

Çok içerdik. Ben evlenince bıraktım. Diğer arkadaşlar nasıl bıraktı bilmiyorum. Haldun hep devam etti. Üstelik çoğaltarak…


Galatasaray ile İstanbul ve Türkiye Şampiyonlukları, 1970-71 sezonunda ise Deplasmanlı Türkiye Ligi Şampiyonluğu yaşadı. Milli takımdaki başarıları hariç…


17 Şubat 2011 tarihinde Onu kaybettik.


Kadın Milli Voleybol takımımızın kazandığı Dünya Şampiyonluğu bana yaşıtım bir efsane voleybolcuyu anımsattı. Haldun Nafi Bazlar’ı.


Kadın takımımızı kutlarken Haldun ve Onun kuşağını saygıyla anmayı unutmayalım..


ARİF ATILGAN 2023 TEMMUZ









bottom of page