top of page

YÜCEL CAVKAYTAR’DAN METE GAZOZ’A OKÇULUK

Mete Gazoz isimli 22 yaşındaki gencimiz Okçulukta Olimpiyat Şampiyonu oldu.. Seviniyorum. Gururlanıyorum.. Sonra da yıllar öncesine gidiyorum hüzünlenerek.


1962 yılının eylül ayı.. Beyoğlu Atatürk Erkek Lisesinde birinci sınıfa başlıyorum. Bütün öğrenciler yeni kayıt olduğu için kimse kimseyi tanımıyor. Sıra arkadaşım güler yüzlü bir çocuk. Bir şampiyon olduğunu öğreniyorum.


Yücel Cavkaytar... Temmuz ayında Avrupa Gençler Okçuluk Şampiyonu olmuş... 14 yaşında...

Yücel Cavkaytar


Her yıl olduğu gibi o yıl da Milliyet Gazetesi halka Yılın Sporcusunu seçtiriyor. Birçok ünlü futbolcu, basketbolcu, güreşçi vs var adaylar içerisinde. Yücel de var.. Gazete her gün oylamalara göre sıralamayı yayınlıyor. İlk günlerde Yücel öne geçiyor ve sonuna kadar öyle götürüyor. Aralık ayında Yılın Sporcusu seçiliyor.


Okulun küçük bahçesine gazeteciler geliyor. Öğrencilerin omzunda çekildiği fotoğrafın gazetelerde çıkması bizlere onur veriyor.


1962 yılının temmuz ayında şampiyon olmuş. Eylül ayında tanıştık. Aralık ayında Yılın Sporcusu seçiliyor.


1963 yılına girdikten sonra okula az gelmeye başlıyor. Hasta olmuş.. Giderek daha az geliyor ve hiç gelmiyor..


1967 yılında.. Ben üniversiteye giderken vefat ettiğini öğreniyorum.. 19 yaşındaydı..


Okçuluk sporunu Türk insanına tanıtan Yücel Cavkaytar’dır. O sevimli çocuk..


2021 yılının 31 Temmuzu.. Mete Gazoz isimli 22 yaşındaki gencimiz Okçulukta Olimpiyat Şampiyonu oluyor. Çok seviniyorum.

Mete Gazoz


Bildiğim kadarıyla..


Okçulukta ilk uluslararası başarı Yücel Cavkaytar’ındı.. Son uluslar arası başarı Mete Gazoz’un.. Okçuluk denilince iki ismi birlikte anımsayacağım..

Yücel Cavkaytar ve Mete Gazoz.


Sevgili Yücel Cavkaytar’ı saygıyla ve rahmetle anıyorum... Mete Gazoz'a başarılar diliyorum...


ARİF ATILGAN https://www.arifatilgan.com TEMMUZ 2021

bottom of page